Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Kampania Twoja Pewność Siebie. Twoje zasady.

Video file

Wszyscy pragniemy tego samego – dobrego samopoczucia

Zwykle, choćby podświadomie, wiesz, czego chcesz. Bez problemu potrafisz wskazać ulubioną knajpę, wymarzony kierunek podróży czy idealny sweter. Ufasz swoim wyborom i wcześniejszemu doświadczeniu.

A skoro już jesteś w tym całkiem niezły na niektórych polach, dlaczego nie spróbować też na innych – i to tylko na swoich zasadach? 

Wyobraź sobie, że siedzisz więc w ulubionej knajpie, w ulubionym swetrze, popijając latte z pianką i planując plan podróży w wymarzone miejsce. Byłoby fajnie prawda? Idealny scenariusz! 

Ponieważ jednak życie nie składa się wyłącznie z przyjemności, dobre samopoczucie musi siedzieć w nas „głębiej” – na tyle głęboko, żeby nie zburzyły go codzienne troski czy niepowodzenia, które są przecież udziałem nas wszystkich.

Dobre samopoczucie jest jak solidne, mocne, dobrze ukorzenione drzewo. Każdy korzeń to inna zaspokojona potrzeba. Człowiek ma ich wiele – aby naprawdę w pełni i dobrze funkcjonować, powinien być najedzony, wyspany, ale to jeszcze nie wszystko. Chcesz przecież być też kochany/a, szanowany/a, chcesz się rozwijać i po prostu dobrze czuć się w swojej skórze.

Zadowolenie ze swojego wyglądu to oczywiście tylko jeden z aspektów  dobrego samopoczucia. Nie ma jednak niczego niewłaściwego czy – jak sami sobie często zarzucamy – próżnego, w dążeniu do zadowolenia ze swojego wyglądu zewnętrznego. Jeśli robimy to na własnych zasadach – dla siebie, nie będąc pod presją i nie chcąc sprostać czyimś oczekiwaniom – nasze „na zewnątrz” wypływa z wewnątrz. Słowem – spełniamy w ten sposób jedną ze swoich potrzeb. A spełniając swoje potrzeby i ciesząc się pewnością siebie, jesteśmy bardziej efektywni we wszystkich naszych działaniach i – po prostu – szczęśliwsi. 

Na pewno świetnie znasz to uczucie, które towarzyszy Ci, kiedy czujesz się atrakcyjnie – np. przeglądając się w lustrze w nowej kreacji przed ważną uroczystością lub po wyjściu od fryzjera. Często masz wtedy wrażenie, że możesz więcej, dostajesz motywacyjnego „kopa” i łatwiej zawierać Ci nowe znajomości. To naturalne – wszyscy mamy potrzebę akceptacji. Jednak przede wszystkim musimy zacząć akceptować siebie! Gdy poczujemy się ze sobą dobrze i „zakorzenimy” w sobie poczucie atrakcyjności, staniemy się bardziej pewni siebie w kontaktach międzyludzkich, ale też – co ważne – nie będziemy uzależniać tego poczucia od opinii innych osób. 

Oczywiście, że nie. Choć każdy z nas chce czuć się atrakcyjnie, o naszej pewności siebie ostatecznie nie decyduje tylko nasz wygląd. Jesteśmy ważnymi, wartościowymi i wyjątkowymi osobami niezależnie od tego, jak wyglądamy. Zawsze o tym pamiętaj! 

Ćwiczenia na pewność siebie

Mamy dla Ciebie dobrą wiadomość – to, jak zwiększyć pewność siebie, można ćwiczyć! Będzie to na pewno prostsze, jeśli zdobędziesz na ten temat odpowiednią wiedzę i narzędzia. Ułatwi ci to wypracowanie nowych nawyków.

Ważne, by dać sobie czas na ten cały proces i być dla siebie wyrozumiałym. 

Codziennie przez najbliższy miesiąc zapisuj, na ile w skali od 1 do 10 (gdzie 1 oznacza wcale, a 10 – w pełni zadowolony) byłeś z siebie zadowolony. Zapisz również, co najbardziej przyczyniło się do poczucia zadowolenia z siebie (pomoże ci to odkryć, co np. jest dla ciebie w życiu ważne).

Zacznij zwracać uwagę na to, na ile sobie okazujesz, że jesteś dla siebie ważny. Zadawaj sobie pytanie kontrolne - czy gdybym był dla siebie ważny, zachowywałbym się w ten sposób? Jeśli odpowiedź jest twierdząca, w porządku. Jeśli nie, zapytaj siebie, jak mógłbyś lepiej, pełniej okazać szacunek samemu sobie.

Pytania są szczególnie pomocne do przyjrzenia się sytuacjom, w których doświadczasz poczucia braku satysfakcji, np. „Za co jestem teraz wdzięczny? Co mnie dzisiaj ucieszyło? Czego teraz potrzebuję?”.

Podobni jest z afirmacjami. Dzięki nim możemy realnie zwiększyć poczucie własnej wartości, a co za tym idzie – swoją pewność siebie. Codziennie powtarzaj kwestie, które pomogą Ci poczuć się ze sobą lepiej. Mów do siebie: „Jestem pewnym i wartościowym człowiekiem. Kocham i szanuję siebie – wciąż się udoskonalam. Rozumiem siebie i swoje odczucia – jestem dla siebie przyjacielem.”

 

Na pewno świetnie znasz to uczucie, które towarzyszy Ci, kiedy czujesz się atrakcyjnie – np. przeglądając się w lustrze w nowej kreacji przed ważną uroczystością lub po wyjściu od fryzjera. Często masz wtedy wrażenie, że możesz więcej, dostajesz motywacyjnego „kopa” i łatwiej zawierać Ci nowe znajomości. To naturalne – wszyscy mamy potrzebę akceptacji. Jednak przede wszystkim musimy zacząć akceptować siebie! Gdy poczujemy się ze sobą dobrze i „zakorzenimy” w sobie poczucie atrakcyjności, staniemy się bardziej pewni siebie w kontaktach międzyludzkich, ale też – co ważne – nie będziemy uzależniać tego poczucia od opinii innych osób.  W psychologii afirmacjami nazywamy takie zdania, które powtarzane systematycznie, mogą wpłynąć na pozytywne postrzeganie samego siebie. Afirmacja polega zazwyczaj na powtarzaniu życzliwych stwierdzeń na swój temat, co ostatecznie ma prowadzić do identyfikacji z ich treścią i pomóc w walce o pewność siebie.Oczywiście samo stosowanie afirmacji, niepoparte dodatkową pracą nad sobą nie spowoduje, że nagle staniemy się pewnymi siebie osobami. Mogą one jednak okazać się bardzo pomocne w tym, jak poprawić samoocenę. Ważne, by ćwiczenia afirmacyjne były naszą własną, nienarzuconą przez osobę trzecią inicjatywą. W afirmacjach sami dobieramy odpowiednie dla siebie słowa i zwroty, które mogą zmotywować nas do odmiennego myślenia.

O KAMPANII

Kampania „Twoja pewność siebie. Twoje zasady” to ogólnopolska akcja edukacyjna, zainicjowana przez firmę Galderma, w której mówimy o pewności siebie i sposobach, jak ją osiągnąć. Zachęcamy do odnalezienia własnej ścieżki, dzięki której będziemy wiedzieć, jak poprawić samoocenę. 

Celem kampanii jest budowanie świadomości Polaków, jak zwiększyć pewność siebie i poprawić samoocenę.  Każdy z nas na własnych zasadach powinien decydować o tym, co sprawia, że ma wysokie poczucie własnej wartości. Nasza samoocena związana jest niemal z każdym aspektem życia – uwarunkowaniami psychicznymi i fizycznymi, relacjami z otoczeniem, najbliższymi, a także z naszym ogólnym doświadczeniem. Kampania ma za zadanie uświadomić, że tolerancja to również wsparcie i akceptacja różnych wyborów w kwestii własnego poczucia wartości. 
W ramach kampanii w oparciu o badanie opinii publicznej powstał raport dotyczący pewności siebie Polaków. Szczegółowe wyniki znajdziesz w sekcji z raportem. 

Z myślą o pacjentach, zainteresowanych zabiegami medycyny estetycznej, powstał dedykowany poradnik do pobrania. Oprócz podstawowych informacji o toksynie botulinowej czy przebiegu wizyty, znalazły się w nim również wskazówki i porady dotyczące wizyty w gabinecie lekarskim, a także zaleceń po zabiegu. 

Raport pewności siebie Polaków

LWIA ZMARSZCZKA - CO MUSISZ WIEDZIEĆ?

Zmarszczki z biegiem lat tworzą na naszej twarzy mapę naszych przeżyć dzięki nieustannej pracy mięśni. A te mają naprawdę pełne ręce roboty, całodobowo! Każdy uśmiech na widok naszego zwierzaka, zmarszczenie brwi, gdy szef prosi, żebyśmy zostali dłużej w pracy, pozostawia trwały ślad na skórze. W efekcie tej nieustannej pracy mięśni, na twarzy pojawiają się zmarszczki.

Choć jest to proces nieunikniony, często ciężko pogodzić się z tym, jak się czujemy, a jak wyglądamy w rzeczywistości, co może zachwiać naszą pewność siebie i negatywnie wpływać na jakość życia.

Efektem naturalnego marszczenia brwi jest tzw. lwia zmarszczka - pionowa bruzda bądź kilka mniejszych, które pojawiają się między brwiami. To jedna z najczęściej występujących zmarszczek, którą swoją nazwę zawdzięcza skojarzeniom, jakie wywołuje: groźnym, lwim spojrzeniu. Sprawia, że nasza twarz wygląda na bardziej dojrzałą, srogą, posępną, a niekiedy zatroskaną.

Pomimo nieuchronności powstania lwiej zmarszczki, dobra wiadomość jest taka, że z pomocą regularnych zabiegów medycyny estetycznej można ją znacznie spłycić bądź pozbyć się na dobre. 
W tego typu zabiegach wykorzystuje się toksynę botulinową. Wstrzyknięcie preparatu powoduje rozluźnienie mięśni twarzy, dzięki czemu pomimo naszej naturalnej ekspresji, mięśnie się nie kurczą, a nasza skóra przestaje się marszczyć.  

Mamy dobrą wiadomość: zabieg jest prawie bezbolesny, skuteczny, o wysokim profilu bezpieczeństwa, a pierwsze efekty mogą być widoczne już po kilku dniach. Niemniej należy pamiętać, że na pełny efekt zabiegu należy poczekać do 30 dni po zabiegu.  

Więcej informacji o zmarszczkach mimicznych i zabiegach je eliminujących znajdziesz w naszym Poradniku. 

Poradnik Pewności Siebie

Zachęcamy do pobrania naszego Poradnika Pewności Siebie, w którym znajdziesz podstawowe informacje o zabiegach medycyny estetycznej, porady dotyczące wizyty w gabinecie lekarskim oraz inne aspekty związane z naszym wyglądem i jak zwiększyć pewność siebie.